Seneste nyt

Til kunder, som har fået annulleret flyrejser, eller ønsker at ændre/annullere

Hermed lidt praktiske oplysninger angående ændring, annullering og refundering:

Flyrejser alene (flight only):

  • For flybilletter som ændres eller annulleres på kundens foranledning, gælder de almindelige betingelser, som er knyttet til billetten og som er oplyst ved bestillingen.

Betingelserne for tilbagebetaling er de for rejsen gældende betingelser på annulleringstidspunktet og ændres ikke selvom status på rejsevejledninger og andet efterfølgende bliver skærpet.

  • Flybilletter som annulleres af flyselskabet, kan som hovedregel refunderes.

Flere af flyselskaberne tilbyder dog kun at billetten kan konverteres til et tilgodebevis, hvis værdi kan bruges til en anden rejse i en periode på op til 12 måneder.

Vi anbefaler denne løsning, da det er noget som vi kan håndtere for jer indenfor nogle dage.

Hvis det ønskes, kan vi ansøge om refundering af billetten, men vi gør opmærksom på, at denne proces kan tage rigtig mange måneder, vi forventer en ekspeditionstid på minimum 4. måneder. 

Når refunderingen er modtaget, udstedes kreditnota og tilbagebetalingsprocedure sættes i gang.

Vi beder derfor om at udvise tålmodighed og lover samtidigt at vi arbejder på at køre processen igennem så hurtigt som det er os muligt.

Til pakkerejsekunder, som har fået deres rejse annulleret

Situationen omkring denne virus er ganske kaotisk i det meste af verden. Alle er påvirkede af det og det gælder i højeste grad rejsebranchen og dermed også Mangaard Travel Group.

Hermed lidt praktiske oplysninger angående annulleringer og refunderinger:

Pakkerejser:

Ved pakkerejser (læs rejsearrangementer som indeholder både transport og minimum 1 anden forudbetalt ydelse, som typisk vil være fly og hotel, billeje eller andet) gælder pakkerejseloven, som siger:

Den rejsende skal have penge tilbage for rejsen i disse tilfælde:

  • Rejsen annulleres af kunden pga. Udenrigsministeriets Rejsevejledning, hvis denne fraråder rejser til det pågældende land og/eller område, i perioden 7 – 14 dage før afrejsen.
  • Rejsen kan ikke gennemføres f.eks. pga. annullerede fly eller andre forhold, som umuliggør rejsen i forhold til det aftalte.

Betingelserne for tilbagebetaling er de for rejsen gældende betingelser på annulleringstidspunktet og ændres ikke selvom status på rejsevejledninger og andet efterfølgende bliver skærpet.

Ved modtagelse af afbestilling vil vi straks gå i gang med at annullere hos underleverandører, dvs. flyselskaber, hoteller, øvrige transportselskaber m.m. og hente refunderinger af vores forudbetalinger hjem så hurtigt som muligt.

Dette kan tage nogen tid, og da situationen i det hele taget er helt ekstraordinær, afventer vi ligeledes betingelser om håndtering fra myndighederne, for at kunne afklare de enkelte sager.

Regeringen har meddelt, at Rejsegarantifonden bliver tilført 1,5 mia kroner til afhjælpning af tilbagebetalinger for pakkerejser, som er blevet annulleret pga. Covid-19.

Den endelige lov om dette forventes pt at blive vedtaget sidst i uge 13, hvorefter der sikkert vil gå lidt yderligere tid, inden der foreligger retningslinjer for den fremtidige håndtering.

Vi beder således om forståelse for at der kan være en længere ekspeditionstid inden tilbagebetaling kan finde sted.

Vi skal for god ordens skyld slå fast, at Staten i forbindelse med Pakkerejseloven og Lov om en Rejsegarantifond, garanterer tilbagebetaling i disse anliggender.

Vi beder derfor om at udvise tålmodighed og lover samtidigt at vi arbejder på at køre processen igennem så hurtigt som det er os muligt.

Alle ikke-nødvendige rejser frarådes

Udenrigsministeriet fraråder alle ikke-nødvendige rejser frem til d.13. april.

Har du en rejse inden da eller befinder du dig stadig på en destination, skal du ringe til os hurtigst muligt.
Vi står klar ved telefonerne 24/7, dog med lav bemanding, så I må have tålmodighed med os.

Grundet Corona bliver de fleste flyrejser indstillet og der kan derfor være pres på, i forhold til at ændre rejser.
Vi håber på jeres forståelse og gør alt, hvad vi kan for at hjælpe jer.

Ring til os på (+45) 86 75 48 40 eller send os en mail team@mangaard-travel.dk, så svarer vi jer hurtigst muligt.

Husk at til- og framelde jer danskelisten

Det er vigtigt at I tilmelder jer danskerlisten på app’en, der kan hentes på um.dk, hvis I er nødsaget til at rejse,
så I kan holde jer opdateret med ændringerne i udlandet og herhjemme.

Husk også at afmeld jer med det samme, når I kommer hjem.

Det hele skal desværre foregå over app’en, I kan læse mere om hvordan her

 

 
 

Mangaard Travel Group A/S

Elkjærvej 31, 8230 Åbyhøj DK-8230 Åbyhøj

Øst

Kirkebjerg Parkvej 12, DK-2605 Brøndby