Under rejsen
Man kan være uheldig at der sker uforudsete hændelser under rejsen.
Vi har samlet de vigtigste informationer her på siden, hvis uheldet skulle være ude.
Husk under rejsen
Der er mange ting man skal huske i forbindelse med en rejse, både før, under og efter.
Vi har samlet alt det du skal huske, på denne side – og har du yderligere spørgsmål er vi kun et opkald eller en mail væk.
Reklamation
Hvis du mod forventningen oplever mangler på din rejse, har du pligt til hurtigst muligt at informere os om dem, så vi har mulighed for at rette op på dem.
Du skal reklamere til Mangaard Travel Group, vores repræsentanter på stedet eller de underleverandører, der leverer den ydelse, som er mangelfuld. Hvis vores repræsentanter eller underleverandører ikke løser problemet, skal du straks kontakte os på telefon +45 86 75 20 88. Såfremt du ikke overholder disse retningslinjer, kan du miste retten til at klage over manglerne efterfølgende i henhold til pakkerejselovens § 26.
Bagagesporing
Hvis uheldet er ude og bagagen ikke er kommet frem, er det MEGET vigtigt at få lavet en bagage rapport, før du forlader lufthavnen – en såkaldt PIR.
De fleste større luftfartselskaber er med i et verdensomspændende tracing system.
British Airways – Lufthansa – Air France – KLM – SAS – Thai Airways
Passagerrettigheder
EUROPA-KOMMISSIONEN har lanceret en app til mobilen, hvor brugeren kan få oplysninger om sine rettigheder i forbindelse med rejser.
Den skaber et overblik over, hvilke rettigheder, man har i en given situation og hvordan man eventuelt kan klage, hvis ikke man mener, at den pågældende situation er blevet håndteret korrekt af den ansvarlige transportør.
Mere information og mulighed for at hente applikationen kan findes via dette link.
Nødtelefon
Stå du i en nødsituation, kan du altid ringe til os på:
+45 8675 4848*
*Opkald uden aftale vil blive
gebyrbelagt med DKK 300,-